1. Úvodní stránka
  3. Přes Alpy a trajektem, ostrov Korsika na motorce BMW R1250 GS

Přes Alpy a trajektem, ostrov Korsika na motorce BMW R1250 GS

Motorka BMW R1250 GS k zapůjčení v PK Technik

Když si tak vyrazíte na projížďku a skončíte u 10denního výletu skrz hory k moři a dál, to není jen tak. Kvalitní cestovní motorka BMW R1250 GS v luxusních barvách HP totiž plní přání. A naším přáním bylo pořádné dobrodružství! Můžete se inspirovat či se jen pokochat úžasným bláznovstvím, které nám zajistilo krásné vzpomínky na celý život.

V sobotu po obědě jsme začali pomalu balit a vyrazili, kam nás naše nová cestovní motorka BMW R1250 GS doveze. Nebylo nic v plánu, a tak jsme jeli klasicky směr Alpy, západní část. K večeru jsme dorazili do okolí jezera Chiemsee, kde bylo krásně a teplo, a proto jsme se rozhodli, že pojedeme ještě dál až do Garmisch-Partenkirchenu, abychom se ráno probudili na pokraji Alp. Jenže...

...cestou nás přibrzdil velký déšť, a tak jsme do 22 hodin, kdy se zavírají brány kempu, nestihli dorazit. Nezbylo nám nic jiného, nežli postavit stan v dešti v lese, na mokré trávě, ale v okolí nádherné horské říčky.

Směr Švýcarsko a Itálie

Ráno jsme se probudili opět do deštivého dne, zabalili mokrý stan a pokračovali dál. Celé Alpy se na nás mračily! Naše srdce zatoužila po Švýcarsku, konkrétně St. Moritz, kde jsme si dali výborný oběd v horské restauraci poblíž místní sjezdovky. Vyčkávali jsme, až přejde déšť, a vyrazili jsme do Itálie.

Po průjezdu krásným St. Moritzem jsme padali překrásnými serpentýnami dolů do Itálie, k jezeru Como. Zde jako když utne a my se během půl hodiny od Švýcarska ocitli v pravém létě. Obloha absolutně pohádková. Následoval krásný kemp s pláží a konečně pravá italská večeře, na tu si stojí za to dojet!

A pak trajektem na Korsiku

Další den při dopolední procházce po pobřeží jezera jsem dostal bláznivý nápad. Podívat se na francouzskou Korsiku. Má partnerka nebyla proti, a tak jsme provedli odpolední přesun do přístavu a nočním trajektem pluli za dalším dobrodružstvím. Ráno po vylodění z trajektu jsme se však nestačili divit. Bylo nám takové teplo, že se absolutně nedalo jet v moto oblečení. Nezbývalo nic jiného, než si ponechat alespoň moto boty a jet jen v tričku a kraťasech, čehož jsem normálně velký odpůrce.

Vyrazili jsme z Bastie na severní výběžek ostrova s plánem celý ho postupně objet po pobřeží dokola. Viděli jsme zde spoustu krásného, krásnou přírodu, nádherné moře, památky, ale především jsme zažili tu nejlepší kuchyni! Na to opravdu nikdy nezapomeneme. Francouzská restaurace, to je opravdu vrchol gastronomie.

Extrémní teploty polevily až v Alpách

Korsika byla úžasná, ale přelom července a srpna není opravdu vhodný čas na cestování na motorce. Příliš vysoké teploty, které zde panovaly, jsou vhodné tak leda na chlazení se v moři od rána do večera. Po 6denním okruhu Korsikou jsme se přemístili zpět na pevninu do Itálie, ale ani zde to nebylo o nic lepší. V 7 ráno v Janově jsem opět odmítl vzít si na sebe více, než přilbu, tričko a kraťasy. Více opravdu nešlo. Naštěstí jsme se na BMW GS cítili pohodově a bezpečně i ve dvou a s plnou polní. Jeli jsme po dálnici přímo na Gardu rychlostí cca 130-150 km/h, aby nás alespoň trochu chladil vítr. Nebylo to ale o nic lepší. Chytli jsme prostě období extrémních teplot. Takže jsme strávili 2 dny ve stínu u hotelového bazénu a naplánovali se zchladit v Alpách.

Opět jsme jeli na lehko, jako Thajci, takže když jsme vyjeli až na Grossglockner, ostatní na nás koukali jako na blázny. Potkali jsme tam několik Čechů a vyprávěli jim, co jsme zažili, že se prostě chladíme a že nám není zima. Vyměnili jsme si pár cestovatelských zkušeností a vyrazili každý svou cestou. Poslední příjemný večer tohoto dobrodružství jsme strávili u Zell am See. Odtud následovala poslední etapa přes Šumavu a plzeňský kraj, který jsme opět projížděli nemalým deštěm, avšak tentokrát byl vlastně příjemný.

Zážitky na celý život se počítají

Za 10 dnů cesty na motorce jsme zažili úžasné dobrodružství, pár extrémů, mnoho zážitků, vzpomínek a tísíce kilometrů, které jsme prožili na maximum. Zničení a unavení, ale šťastní. Žijeme jen jednou a o tyto zážitky a vzpomínky nás nikdo nikdy nepřipraví. Inspirujte se naším příběhem anebo se podělte o ten váš, pokud jste stejně jako my cestovatelé a motorkáři tělem i duší.

Jsme vaše půjčovna cestovních motocyklů BMW GS a BMW HP.

Autor: PK Technik

PK Technik s.r.o.

Buštěhradská 616
273 45 Hřebeč
  • 607 811 916
  • Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.